Kako je digitalizirana prodaja osiguranja osigurala Wieneru jednu od vodećih tržišnih pozicija?

15,6% prodaje polica dopunskog zdravstvenog osiguranja ide preko webshopa
10 minuta potrebno za kupnju police dopunskog zdravstvenog osiguranja online

Unaprjeđenje webshopa prema novoj marketinškoj strategiji

Nova komunikacijska strategija i digitalna platforma

2019. godine Wiener je izradio dublju analizu vlastite marketinške strategije te se uvidjelo da svijest kupaca o brendu nije usklađena sa stvarnom tržišnom pozicijom. Prodajni ciljevi tvrtke bili su vrlo ambiciozni i zbog toga je bio potreban veći zaokret i na marketinškom polju, pa je marketinški tim dobio pojačanje. Tim je počeo provoditi sve intenzivnije i veće marketinške kampanje koje su bile strogo orijentirane na ispunjenje postavljenih strateških prodajnih ciljeva.

2019. godine glavni cilj postalo je povećanje stope konverzije te direktna prodaja osiguranja putem web shopa. Zato je webshop trebalo kontinuirano unaprjeđivati te omogućiti brz, samostalan rad marketinškog tima bez stalne potrebe za angažmanom razvojnih inženjera.

 

Volim klijente poput Wienera koji se bave svojim webom, koji imaju zahtjeve i želje i koji su zainteresirani za unaprjeđenja. To mi je najbolji zamah da se uživim u taj projekt.

~ Maja Ivanišević, Business Analyst u WEB Marketingu

Povećava se prodaja osiguranja online

Brza kampanja nakon uočene tržišne prilike: 2 tjedna rada, 10% realizacije prodaje

Tijekom pandemije marketinški je tim uočio zanimljivu situaciju: rasla je online prodaja polica dopunskog zdravstvenog osiguranja, ali ne i polica auto osiguranja! Razlog nije misterij: prodaja nove police auto osiguranja moguća je samo 30 dana prije isteka postojeće police, a kupci datume isteka tih polica ne prate. Zbog toga, i još nekih tehničkih kompleksnosti koje uključuju spajanje na IT sustave trećih strana koje drže podatke o ovim policama, potpuno digitalna prodaja auto osiguranja bila je otežana.

Marketinški tim donio je zanimljivu ideju i hipotezu da će prodaja porasti s novom hibridnom kampanjom: kupce auto osiguranja ciljat će se putem plaćenih oglasa, oni će na webu koristiti kalkulator za informativni izračun police, a sama prodaja će se zaključivati offline, tj. kontaktom s kupcima putem emaila i telefona. S malo ručnog rada u prodaji bit će moguće nadići tehničke kompleksnosti prodaje auto osiguranja. Brza implementacija te ideje bila je krucijalna za njen uspjeh. Odmah smo reagirali: doradili smo korisničko iskustvo i pripremili dolazne stranice (landing pages) po uputama marketinškog tima.

 

 

Rezultati su bili izvanserijski: u mjesec dana trajanja kampanje Wiener je putem digitalnih kanala ostvario 10% konverzije. Naknadne marketinške kampanje radile su se po sličnom modelu i rezultati su bili slični.

 

UX dorade webshopa pomogle su ostvariti povećanje prodaje od 107,3% u godinu dana

Kampanja dopunskog zdravstvenog osiguranja (DZO) nadmašila je postavljene prodajne ciljeve za 57,3% za 2021. godinu. U odnosu na broj prodanih DZO polica u 2020. godini u kojoj je online prodaja naglo porasla zbog pandemije, povećanje online prodaje iznosilo je čak 107,3%! Za tu kampanju Wiener je osvojio prestižnu nagradu Effie na festivalu Dani komunikacija 2022., najvećem i najprestižnijem regionalnom festivalu marketinške industrije. Zasluga za izvrsne rezultate u potpunosti leži na sjajnoj provedbi marketing strategije pod vodstvom direktorice Aline Selanac.

Mi iz WEB Marketinga ovdje smo odigrali tehnološku ulogu na način da smo pratili zahtjeve marketinškog tima. Marketinški tim je analizirao korisničko iskustvo u webshopu te kroz kontinuirano mjerenje rezultata svakog koraka webshopa,identificirao s kojima dijelovima webshopa kupci imaju poteškoće. Usko surađujući s Wiener marketing timom isporučili smo važne UX dorade te dodali chat radi podrške kupcima na webshopu.

 

“WEB Marketing nam je pomogao brzo realizirati naše ideje. Našu zamisao o hibridnoj marketinškoj kampanji kroz engaging landing page realizirali su u kratkom roku, a funkcionalni landing povećao je stopu konverzije u odnosu na dotadašnje slične kampanje, a onda smo u konačnici ostvarili i odlične prodajne rezultate.”

~ Alina Selanac, direktorica sektora marketinga i komunikacija

100% digitalizirana prodaja putnog i dopunskog zdravstvenog osiguranja online, po mjeri kupca

Putno zdravstveno osiguranje (PZO) i dopunsko zdravstveno osiguranje (DZO) generiraju puno upita od strane kupaca te su relativno jednostavni osigurateljski proizvodi, u odnosu na ostale vrste osiguranja. Zbog toga su to bili prvi proizvodi za koje smo omogućili da ih kupci u potpunosti mogu ugovoriti, kupiti i platiti online tj. digitalno. To ne znači da je aplikacija tj. webshop za prodaju tih osiguranja jednostavna - naprotiv. Korisničko sučelje i značajke webshopa u potpunosti su programirani po mjeri tvrtke Wiener te prilagođeni specifičnostima svakog od tih proizvoda posebno, za hrvatsko tržište.

Primjerice, kupac može svoju PZO policu 100% prilagoditi svojim potrebama, izravno u webshopu, bez potrebe da konzultira savjetnike. Webshop se sastoji od nekoliko koraka na kojima svaki kupac u nekoliko klikova može sam sebi složiti željenu kombinaciju police osiguranja. Tako recimo profesionalni sportaši mogu odabrati premiju prilagođenu putovanju na profesionalna natjecanja, koja osigurava više pokriće. U obrasce za kupnju polica osiguranja ugradili smo pametnu logiku koja mijenja podatke u obrascu ovisno o odabranim opcijama.

Police je moguće platiti online putem Keks Paya i kreditnih kartica (sustav WSPay), a sama polica kupcu se šalje na email u digitalnom obliku.

Da bi kupac uspješno mogao dovršiti kupnju online, sustav ima ugrađene i automatske provjere ključnih podataka kao što su OIB i MBO matični broj osiguranika (za potrebe dopunskog zdravstvenog osiguranja).

 

Unaprjeđivanje prodaje putem webshopa

Nema unaprjeđenja bez trajne kvalitetne podrške razvojnog tima!

Na zajedničkim smo radionicama identificirali UX / CX dorade koje će povećavati prodaju

Webshop nije prodajni alat koji napravite jednom i ostavite ga nepromijenjenog godinama. Zato jer se mijenjaju očekivanja i potrebe kupaca, mora se kontinuirano unaprjeđivati i prilagođenost webshopa.

Wiener u post-pandemijskim godinama nastavlja pojačavati digitalne aktivnosti: upogonio se performance marketing i sve se u webshopu kontinuirano diže na višu razinu.

Umjesto pogađanja naslijepo, proces unapređenja započeli smo s radionicama. Radionice su iznimno korisne jer omogućuju brz transfer poslovnih znanja na programere i brz transfer tehničkih informacija na marketingaše.

Wienerove marketingašice na radionice su dovele uvide iz marketinških mjerenja iz alata kao što su Google Analytics i Hotjar. Naš tim, sačinjen od poslovnog analitičara i razvojnog inženjera došao je s prijedlozima kako te uvide pretvoriti u UX značajke, vizuale i CX unaprjeđenja.

Uvidi su pokazali da neki koraci kupnje u webshopu izazivaju odgađanje kupnje ili čak potpuno odustajanje. Webshop je ostvarivao solidnu prodaju unatoč tome, međutim bilo je puno prostora za unaprjeđenja koja je marketing tim želio iskoristiti.

Sva saznanja s radionica pretvorili smo u pisanu tehničku specifikaciju za razvojni tim. Prvo smo se uhvatili CX prilagodbe sučelja za prodaju putnog zdravstvenog i dopunskog zdravstvenog osiguranja. Promjene smo testirali u produkciji (na živom webshopu, s pravim kupcima), izmjerili jesu li poboljšani marketinški lijevci urodili poboljšanjem prodaje, i tek tada smo nastavili iterativno implementirati jedno po jedno unaprjeđenje korisničkog iskustva.

Naša kolaboracija povećala je prodaju zato jer je u fokusu svih promjena bila korist za kupce. Primjerice, proces kupnje toliko je skraćen da su svi ključni podaci stali na jedan ekran, pa su kupci manje morali skrolati, što je smanjilo napuštanje košarice.

 

 

 

Otvoreni feedback i pravodobna razmjena informacija omogućuju dobru dugoročnu suradnju

Kada je 2021. godine Wiener donio novu marketinšku strategiju fokusiranu na ispunjavanje prodajnih ciljeva tvrtke, marketing odjel postao je odgovoran za cijeli web i web shop. To tvrtki omogućuje da jedan odjel u svakom trenutku ima pregled nad svime što se događa na webu. Prije je webom malo upravljao IT, malo marketing - što nije donosilo optimalne rezultate.

Preuzimanje webshopa od strane marketinga značilo je i promjenu u suradnji s WEB Marketingom. Mi smo se morali priviknuti na novi način rada i na nove odgovorne ljude koji su postavili smjernice buduće suradnje. Takve promjene nisu izazovne ako se odmah definiraju pravila suradnje. Mi smo, konkretno, sjeli s klijentom i dogovorili se kako želimo raditi. Postavili smo procese, definirali točne kanale komunikacije te suradnju učinili fluidnijom.

Primjerice, jedan od dogovora bio je da će klijent unaprijed najavljivati zahtjeve, koliko je to moguće. S naše strane, mi smo se pobrinuli da na vrijeme planiramo razvojne resurse. Svi klijenti, pa tako i Wiener, imaju dodijeljene voditelje poslovnog odnosa koji ih dobro poznaju i koji mogu predvidjeti eventualne prepreke uspješnom projektu. Nakon svakog projekta odrađujemo tzv. lessons learned, tj. otvoreno pričamo o tome što je moglo bolje, i to povećava razumijevanje.

Danas smo ekipa koja se međusobno kuži i na istoj smo valnoj duljini. Unaprijed smo dogovorili da ćemo se fokusirati na prioritete, a ne na administrativne i proceduralne stvari.

WEB Marketing može postati tehnološko-poslovni partner i vašoj financijskoj tvrtki.

Kontaktirajte nas za razgovor o vašem projektu!

“U osigurateljnoj industriji digitalizacija je vrlo aktualna tema, na vrhu prioriteta, ali ujedno i izazov. Uspješna suradnja s WEB Marketingom, kao našim partnerom u području web-a i webshopa, za nas znači jednostavna i učinkovita rješenja s kojima kontinuirano podižemo ljestvicu.”

~ Alina Selanac, direktorica sektora marketinga i komunikacija
vrh stranice