Tijekom 2022. godine osvrnuli smo se na desetljeće suradnje s jednim od naših najznačajnijih klijenata, tvrtkom
Wiener osiguranje Vienna Insurance Group d.d.
O tvrtki
Wiener osiguranje Vienna Insurance Group d.d. dio je vodeće osigurateljne grupe u Srednjoj i Istočnoj Europi, Vienna Insurance Group. Prema ostvarenoj premiji, Wiener je jedan od vodećih osiguratelja na hrvatskom tržištu. Tvrtka zapošljava oko 650 ljudi na gotovo 80 prodajnih mjesta.
Slijedi naša priča o digitalnoj transformaciji ove važne
osiguravajuće tvrtke - podaci se odnose na razdoblje od 2013. do 2022. godine. Suradnju kontinuirano
nastavljamo te ćemo o Wienerovim digitalnim uspjesima sigurno još imati prilike pričati i pisati.
Digitalna transformacija kao jedan od glavnih izazova osigurateljne industrije na globalnoj razini značajno je
pridonijela poziciji tvrtke Wiener kao jednog od vodećih hrvatskih osiguratelja. Mi smo zajedno s Wienerom prošli
dobar dio puta na kojem je tvrtka uspješno nadvladala tri glavna izazova svog IT sustava: centralizirale su se
ključne aplikacije, uveli su se informacijski procesi rada koji omogućuju brzo reagiranje na tržišne promjene i
smanjili su se troškovi razvoja i održavanja softvera po mjeri.
2013.
Početak suradnje
Naša tvrtka WEB Marketing postaje dio Wienerove priče 2013. godine kada puštamo u promet novi website
tadašnje tvrtke Helios osiguranje. Nekoliko dana nakon toga Helios je službeno pripojen Wieneru. Tijekom rada
na webu Helios osiguranja upoznajemo ključne Wienerove ljude zadužene za digitalnu transformaciju tvrtke,
direktora IT odjela g. Josipa Miličića. Započinjemo suradnju koja traje od 2013. godine do danas.
G. Miličić bio je zadovoljan s web rješenjima koje smo napravili za Helios osiguranje. Već je taj web bio
prilagođen mobilnim uređajima i nekoliko koraka ispred konkurencije.
"Prva ideja bila nam je da se riješimo nekih Excel tablica. To je u 7 godina preraslo u potpunu digitalnu transformaciju prodaje životnog osiguranja."
~ Josip Miličić, direktor informatike
2016.
Redizajn
Wiener weba i izrada
prvog kalkulatora za
informativni izračun
cijene životnih
osiguranja
2016. godine počinju tektonske promjene u Wienerovom IT sustavu. Procesi koji prate prodaju osiguranja, podaci
o policama osiguranja, kupcima kao i dokumentacija nisu bili centralizirani, nego su bili sadržani unutar više
poslovnih aplikacija što je otežavalo optimalizaciju postojećih poslovnih procesa, stoga je Wiener u svoj fokus
postavio cjelovitu digitalnu transformaciju tvrtke.
Prva ideja u okviru te transformacije bila je modernizirati Wiener.hr website te razviti mali kalkulator za
informativni izračun cijene osiguranja, za internu upotrebu.
Prva verzija web kalkulatora: brz informativni
izračun cijene police životnog osiguranja
Nekad su prodajni predstavnici cijenu police osiguranja
izračunavali ponegdje i koristeći olovku i papir, vadeći faktore koji
utječu na cijenu osiguranja iz nekoliko međusobno nepovezanih
cjenika. Sve to činilo je prodaju osiguranja sporijom i
otežanom, a u rjeđim slučajevima dolazilo je i do ljudskih
pogrešaka.
Glavna značajka novog web kalkulatora bio je brz informativni
izračun pojedinih kombinacija osiguranja na jednom mjestu.
Ugradili smo i ispis izračuna u PDF radi slanja emailom. Ručno
traženje podataka u nekoliko nepovezanih cjenika zamijenilo je
dohvaćanje podataka iz svih cjenika u jednoj aplikaciji.
Iako smo aplikaciju zamisili kao prvu u nizu inicijativa u okviru
višegodišnje transformacije, Wienerovi zaposlenici brzo su je
prihvatili i počeli je redovito koristiti. To je jedan od razloga
zašto će ovaj mali web kalkulator kroz godine prerasti u
središnju aplikaciju za potpuno digitaliziranu prodaju
osiguranja i jednu od ključnih aplikacija kojom se danas služi
1500+ savjetnika u prodaji osiguranja, agenata i Wienerovih
partnera.
Responzivni redizajn weba, fokusiran na prodaju
Novi wiener.hr web koji smo lansirali 2016. godine još uvijek je
online u 2022. godini i redovito se nadograđuje. Kroz godine
smo mu dodali online prodaju tj. webshop, no u početku je fokus
redizajniranog weba bio na prilagođenosti mobilnim
uređajima i tranziciji iz weba koji je samo informativan u web
koji može prodavati osiguranje online.
Početak
razvoja sveobuhvatne
aplikacije WOPIS za
digitalnu prodaju
osiguranja
Zbog prethodnog dobrog iskustva s WEB Marketingom na razvoju prve verzije kalkulatora i novog weba, g. Bihar
i g. Miličić brzo su donijeli odluku da nas angažiraju na daljnjem razvoju prodajne aplikacije.
Naš razvojni tim duboko se ugrađuje u Wienerove poslovne procese i to je početak intenzivne, bliske suradnje u
kojoj je WEB Marketing malo-pomalo dedicirao čitav razvojni tim za potrebe rada na Wienerovim
aplikacijama. Tada još nismo znali da idemo u tom smjeru, međutim pokazalo se da je spajanje internog
klijentovog tima i našeg razvojnog tima zapravo optimalan pristup za razvoj web rješenja po mjeri o kojima će
kasnije ovisiti rad cijele korporacije.
Jedna centralna aplikacija za 1500+ savjetnika u prodaji
osiguranja!
Objedinjenje poslovnih procesa prodaje različitih
poslovnih aplikacija u jednu stvara temelje za
razvoj moderne aplikacije
Različite vrste osiguranja zajedno s pripadajućim poslovnim
procesima, izračunima, servisima, dokumentima i podacima
Wiener osiguranje administrira u različitim poslovnim
aplikacijama. Takvo aplikativno okruženje je usporavalo proces
prodaje i podizalo troškove razvoja IT sustava.
Nastavkom aktivnosti digitalne transformacije Wiener odlučuje
da se objedine poslovni procesi prodaje različitih aplikacija u
jednu. Počinjemo razvoj potpuno nove, tehnološki moderne
aplikacije pod nazivom WOPIS. Na njoj će se temeljiti buduća
potpuno digitalizirana prodaja svih vrsta osiguranja.
Prva verzija WOPIS-a omogućila je digitalnu prodaju životnih
osiguranja. Aplikacija se kontinuirano nadograđivala sve ove
godine zato jer se prodaja mora prilagođavati potrebama
kupaca i odgovarati na tržišne izazove.
Na razvoju aplikacije, od ideje iz prodaje preko specifikacije do
razvoja softvera, ukupno je sudjelovalo 100+ ljudi, od toga 10+
razvojnih inženjera. Neki Wienerovi zaposlenici izgradili su čitavu
karijeru radeći na WOPIS-u i danas se ponose tom aplikacijom.
Mogućnost izračuna cijene police bez izrade police
Wienerovi savjetnici nekad su morali kreirati cijelu policu da bi
klijentu odgovorili na najčešće pitanje: koliko me otprilike košta
polica osiguranja i što sve ona uključuje?
Uvođenjem WOPIS aplikacije uvodi se i mogućnost
informativnog izračuna cijene police osiguranja bez kreiranja
same police. Zato jer je informativni izračun jednostavan i brz,
klijentima se u prodajnoj fazi moglo brzo odgovoriti na njihovo
pitanje bez kompleksnosti izračuna cijele police.
6X brži i agilniji u lansiranju novih osigurateljskih proizvoda!
Softver po mjeri omogućuje nove značajke unutar
30 dana, a ne više za 6 mjeseci
Nekad je Wiener mjesecima čekao da prethodni proizvođač
gotovog softvera reagira na Wienerove zahtjeve za novim
značajkama. Ono što se možda uštedilo na inicijalnoj cijeni
gotovog softvera, izgubilo se na tržišnoj agilnosti: nije se moglo
promptno reagirati na potrebe kupaca. Kad osigurateljska
kuća izgubi jednog kupca za jedan proizvod, ona ga gubi na duži
niz godina za gotovo sve proizvode.
Prodajnu aplikaciju WOPIS i sve naknadne povezane softverske
proizvode razvijali smo po mjeri Wiener osiguranja. Organizirali
smo radionice na kojima su sudjelovali i Wienerovi prodajni
savjetnici od kojih smo crpili saznanja o konkretnim potrebama
stvarnih kupaca u tom trenutku.
Rezultat je bila dobro
projektirana, svestrana prodajna aplikacija koja je u stanju brzo
pratiti inovacije i unutar 30 dana isporučiti nove značajke koje su
Wieneru omogućile da proizvode prilagode željama kupaca.
Tako smo Wieneru pomogli da ostane tržišno agilna tvrtka i
zadrži poziciju jednog od vodećih hrvatskih osiguranja.
Brza digitalizacija poslovnih procesa u jako
reguliranoj osigurateljskoj industriji
Osigurateljska branša pod stalnom je kontrolom nekoliko
nacionalnih i nadnacionalnih institucija koje zbog zaštite
potrošača strogo reguliraju poslovanje.
Primjerice, jedna od tih regulacija jest direktiva EU o
distribuciji osiguranja (IDD) koja, između ostalog, propisuje i
sadržaj i oblik prodajnih dokumenata namijenjenih potrošačima i
kupcima osiguranja. Ti dokumenti moraju pomoći kupcima
razumjeti što kupuju i biti pisani laičkim jezikom.
Implementacija svake nove direktive prije je bila iznimno
kompleksan i dugotrajan proces u kojem su se događale ljudske
pogreške. To osigurateljske kuće izlaže i rizicima od kazni.
Srećom, u trenutku stupanja nove IDD direktive na snagu, u
Wieneru se već koristila naša fleksibilna aplikacija WOPIS. Zato
jer smo s njom postavili dobre temelje za daljnja softverska
proširenja i digitalizaciju svih poslovnih procesa, Wiener je
mogao brzo odgovoriti na sve zahtjeve regulatora. Mukotrpni
procesi digitalizacije koji bi prije trajali mjesecima i gdje se svaka
pogreška kažnjava, sada su se mogli implementirati unutar
nekoliko tjedana.
Aplikacija je kvalitetna i stabilna zbog modernog razvojnog
procesa!
Nove značajke više ne kvare staru funkcionalnost
Kad lansiranje novih značajki softvera kontinuirano uvodi nove
bugove, prirodno je da tvrtka izbjegava bilo kakve promjene koje
stavljaju dodatan pritisak na zaposlenike.
Nekad je staru Wienerovu prodajnu aplikaciju trebalo ručno
testirati kod svake nove softverske promjene. Teret tih ručnih
testova padao je na zaposlenike koji su tjednima prije krajnjeg
roka klikali po aplikaciji i testirali radi li sve kako treba. To je bilo
jako stresno, pogotovo kada su zakonske promjene diktirale da
se nove značajke aktiviraju na točno određeni datum. I unatoč
značajnom trudu, svejedno su se neželjeni bugovi i dalje
pojavljivali u aplikacijama.
WEB Marketing je taj problem riješio pomoću automatiziranih
testova korisničkog sučelja koji su spriječili da nove
značajke pokvare staru funkcionalnost. Ti su testovi snimali
način na koji korisnici koriste korisničko sučelje (UI, user
interface) i detektirali sve tzv. regresivne bugove, tj. promjene i
odmake od željenog stanja.
Za svaku smo funkcionalnost
korisničkog sučelja programirali UI test koji je hvatao bugove i
sprječavao da oni ostanu u živoj aplikaciji.
Kad tako razvijate softver, imate i rezultate: prva verzija web
kalkulatora nije imala nijedan prijavljeni bug! Ono malo
preostalih bugova uglavnom je bilo kozmetičke prirode, a svaki
eventualni veći propust mogli smo brzo popraviti.
Antonio Bakula, voditelj razvoja u WEB Marketingu, danas će
reći da su upravo ovakvi automatizirani UI testovi jedan od
razloga zašto smo bili u mogućnosti razviti kompleksnu aplikaciju
na kojoj danas počiva prodaja osiguranja u Wieneru: “Regresivni
bugovi jako su skupi i muče sve moderne aplikacije. Tržište
diktira brze promjene softvera i u takvom režimu čini vam se kao
da hodate po žici: teško je naći ravnotežu između nove
funkcionalnosti i brzine razvoja. Testovi možda prividno
poskupljuju inicijalni razvoj web rješenja po mjeri, međutim puno
je skuplje kada se kvar u softveru ne detektira na vrijeme. S
automatiziranim UI testovima aplikacija dobiva sigurnosnu mrežu
ispod te žice.”
User-friendly aplikacija radi na svim uređajima i
brže uvodi nove zaposlenike u korištenje
Stara aplikacija bila je dovoljno kompleksna da je trening novih
savjetnika u prodaji osiguranja bio značajan pothvat i smanjivao
produktivnost.
Zato smo prodajne savjetnike od prvog dana uključili u razvoj
softvera. U fazi projektiranja aplikacije savjetnici su
prisustvovali radionicama na kojima su nam prenijeli svoje
izazove u korištenju starog softvera. Zajedno smo isplanirali
kako će raditi nova aplikacija.
Primjerice, informativni izračun police osiguranja putem novog
softvera sad je toliko jednostavan da tu funkcionalnost mogu s
malo treninga početi koristiti novi zaposlenici, čak i ako nisu
informatički eksperti. Onboarding koji je nekad trajao tjednima,
sad se sveo na nekoliko sati treninga. Korisničko sučelje
aplikacije pregledno je, vizualno uređeno i funkcionira na svim
modernim uređajima današnjice.
Dedicirani razvojni tim stopio se s Wienerovim
timovima i omogućio agilnost i samostalnost
Na početku suradnje Wiener nije imao vlastiti IT tim koji bi
samostalno mogao razviti novu aplikaciju po mjeri. Tvrtka je
ovisila o vanjskom ponuđaču softvera s kojim nikad nije
postignuta prava tehnička i poslovna kohezija. Ponekad su se
zaposlenici morali dobro potruditi da nedostatak te kohezije
kupci ne osjete na vlastitoj koži. To je iscrpljivalo tvrtku i kreiralo
nepotrebne frustracije kod zaposlenika.
Taj smo nedostatak izvrsno popunili pruživši Wieneru dedicirani
razvojni tim koji će surađivati s Wienerovim internim timovima u
svim aspektima razvoja.
Razvoj aplikacije kroz godine je interno izgradio nove vještine
postojećih zaposlenika. Neki Wienerovi zaposlenici postali su
poslovni analitičari koji su se vremenom obučili da za
programere pripreme jasne tehničke specifikacije i precizno
dokumentiraju zahtjeve svih odjela. Interni tim sada razumije
kapacitete razvoja, dobro je koordiniran i u stanju je samostalno
odrediti prioritete razvoja, bez stalnog konzultiranja vanjskih
programera. Nove aplikacije tako se razvijaju s manje stresa jer
su bolje pripremljene.
Wiener je s vremenom oformio vlastiti IT tim koji trenutno
surađuje s WEB Marketingom i s još nekoliko partnerskih
razvojnih tvrtki kao jedan razvojni tim. Hibridni pristup razvoju,
gdje na aplikaciji radi i vanjski ponuđač i interni tim, Wieneru je
donio agilnost i samostalnost te uklonio glavne nedostatke
razvoja softvera po mjeri. Agilnost donosi brzu reakciju na
potrebe tržišta i brzo lansiranje inovacija, a samostalnost ukida
ovisnost o ponekad tromim vanjskim dobavljačima softvera.
Ostvarili smo zdrav i funkcionalan balans između outsourcinga i
insourcinga razvoja softvera temeljen na povjerenju i uhodanim
procesima razvoja softvera.
Na tom smo projektu sazrijeli i mi u WEB Marketingu. Profilirali
smo se iz web agencije u tvrtku za razvoj kompleksnih
poslovnih web rješenja. Da bi projekt bio uspješan, ugradili
smo se u sve sfere Wienerovog poslovanja: bili smo i poslovni
analitičari, i voditelji projekta, i programeri, i stručnjaci za
korisničko iskustvo. Uspješno smo savladali neke potpuno nove
tehničke izazove, poput pokretanja Microsoftovih alata na Linux
serverima. Stekli smo iskustvo organizacije razvoja softvera za
veće korporacije na način da naš dedicirani vanjski razvojni
tim, može klijentima ponuditi resurse i kapacitete internog tima.
Novi centralni registar DocumentRegister s 500+ dokumenata
štedi novac i vrijeme
Brza promjena pojedinačnog dokumenta: sada u
15 minuta, nekad sati rada više ljudi u više timova
Svaka polica osiguranja popraćena je nekom dokumentacijom
koja se mora isporučiti kupcu. To su ponude, ugovori,
predugovori, uvjeti poslovanja i slični dokumenti.
U prošlosti Wiener nije imao dovoljno fleksibilan softver za
centralno kreiranje, uređivanje i pohranu takvih dokumenata.
Svaka, pa i trivijalna promjena bilo kojeg dijela dokumenta
nekad je generirala ogromne troškove. Čak je i trivijalna
promjena imena člana uprave u footeru dokumenta bio stresan i
skup zahvat! Što je još gore, dokumente su zaposlenici trebali
mijenjati na više mjesta jer su postojale kopije dokumenata u
međusobno nepovezanim sustavima. Na kraju je sve te
promjene trebalo dodatno provjeriti. Sve te višestruke promjene i
provjere rezultirale su naporom i nepotrebnim opterećenjem
prodavača i zaposlenika kojima je posao da rade s kupcima.
WEB Marketing nadogradio je prodajnu aplikaciju WOPIS novim
softverom: dodali smo DocumentRegister, centralni registar
svih vrsta dokumenata. Promjene i provjere na koje su
Wienerovi zaposlenici nekad trošili sate rada sada se s
pouzdanjem u softver mogu odraditi u samo 15 minuta.
Promjena na jednom mjestu u dokumentu propagira se kroz sve
sustave koje koriste taj dokument i više nitko ne mora dva ili tri
puta provjeravati je li se neka promjena svugdje primijenila.
Samostalna nadogradnja aplikacije smanjuje
troškove razvoja
Neke promjene na dokumentima Wienerovi zaposlenici nisu
mogli samostalno odraditi jer su ovisili o vanjskom dobavljaču
poslovnog softvera za osiguranja. Programeri te tvrtke nisu
uvijek mogli reagirati u roku koji je Wieneru bio nužan za
promptne reakcije na tržišne okolnosti.
Novi centralni registar dokumenata omogućio je Wienerovim
zaposlenicima da sami proširuju taj registar novim vrstama
dokumenata. Ušteda novca bila je značajna: prije su dokumente
mogli mijenjati samo vanjski programeri koje je trebalo platiti.
Danas te iste dokumente više ne mijenjaju programeri, nego
Wienerovi zaposlenici.
Ažurirane verzije dokumenata automatski se
objavljuju na točan datum
Da bi provjerili jesu li sve promjene učinjene kako treba, nekad
su Wienerovi zaposlenici morali dežurati zajedno s vanjskim
programerima dan prije datuma stupanja novih zakonskih
promjena na snagu. To je iscrpljivalo zaposlenike i odvajalo ih od
njihovog pravog posla.
Danas centralni registar omogućuje zakazivanje objave
dokumenata na točan datum kada treba objaviti bilo koju novu
verziju dokumenta kojih ima više od 500. Sada se te promjene
odrađuju na vrijeme, bez stresa, bez gubitka vremena i bez
troška vanjskih programera.
Centralni registar dokumenata pripremio je tako Wiener na sve
buduće zakonske promjene u svijetu osiguranja.
Lakše se dodaju i održavaju novi softverski moduli
Nakon lansiranja prve verzije centralnog registra dokumenata
stvorili smo aplikaciju koja funkcionira i u kojoj je korisničko
iskustvo ispolirano do razine da se snalaze i novi zaposlenici.
Takvi temelji omogućili su nam da počnemo povezivati
DocumentRegister s drugim pojedinačnim aplikacijama koje
smo u međuvremenu razvili. Primjerice, centralni registar
dokumenata povezali smo s upitnikom “Zahtjevi i potrebe”
(ZIP) koji novi osiguranici moraju popuniti prije sklapanja police
osiguranja, a koji smo razvili zbog zakonske obveze regulatorne
agencije HANFA.
Na sličan smo način u DocumentRegister
integrirali i mini softverski sustav pod nazivom IPID u kojem
su pohranjene zakonski obvezni dokumenti koji kupcima
osiguranja laičkim jezikom objašnjavaju što je sve uključeno u
osigurateljski proizvod.
Takvo okrupnjavanje pojedinačnih modula u cjelovit softver
omogućuje našem razvojnom timu da isporučeno web rješenje
po mjeri lakše održavamo i nadograđujemo, što klijentu
donosi niže troškove održavanja. Razvojni tim se rasterećuje jer
fokus prelazi s razvoja na upravljanje sadržajem.
WEB Marketing može postati tehnološko-poslovni partner i vašoj financijskoj tvrtki.
Kontaktirajte nas za razgovor o vašem projektu!